Wybierz język:

Choroby przyzębia – objawy i leczenie

22/06/18
Choroby przyzębia

Choroby przyzębia obejmują zespół tkanek otaczających szyjkę i korzeń zęba. Przyzębie możemy określić jako strukturę, która nie tylko mocuje ząb w zębodole, ale też odpowiada za odżywianie go. (więcej…)

Kiretaż stomatologiczny — co to jest i kiedy należy wykonać?

25/05/18
Kiretaż

Kiretaż to jeden z podstawowych zabiegów z zakresu stomatologii periodontologicznej, czyli zajmującej się chorobami przyzębia. Ma na celu oczyszczenie kieszonek przyzębia z kamienia nazębnego, który gromadzi się tam zwykle na skutek nieprawidłowej higieny jamy ustnej. (więcej…)

Kiedy należy wykonać RTG zębów?

14/03/18
usuwanie ósemek

RTG to badanie radiologiczne, standardowo wykonywane w stomatologii i przydatne w przypadku bardzo wielu sytuacji. Polega na prześwietleniu zębów, dzięki czemu dentysta może sprawdzić, jak są ułożone. RTG zębów umożliwia trafne zidentyfikowanie złamań czy rozpoznanie chorób.

Czym są i jak działają implanty stomatologiczne?

14/02/18
implanty zębowe

Utrata zębów wiąże się nie tylko z ubytkiem natury estetycznej, ale również przyczynia się do poważnego dyskomfortu związanego z najważniejszymi czynnościami, takimi jak jedzenie czy mówienie. Uzupełnienie braków w wielu przypadkach jest więc koniecznością. Stosuje się wówczas implanty stomatologiczne, które swoim wyglądem i funkcjonalnością powinny być jak najbardziej zbliżone do naturalnych zębów.

Czy usuwanie ósemek jest konieczne?

14/01/18
zdjęcie rtg

Usuwanie ósemek to stosunkowo często wykonywany zabieg w gabinetach chirurgii stomatologicznej, chociaż większość osób chciałoby go uniknąć, obawiając się bólu czy ewentualnych późniejszych komplikacji. W praktyce jednak proces usuwania ósemek wcale nie musi być bolesny i w większości przypadków, jeśli wykonany jest przez umiejętnego chirurga, pozwala na szybki powrót do normalnego życia.