Możliwe konsekwencje niewypełnienia ubytków zębowych

dentystaPiękne zęby jest naszą chlubą i świadczą o zdrowiu. Kosztuje to wiele wyrzeczeń, a przede wszystkim wymaga, częstego odwiedzania dentysty. Niestety, do stomatologów chodzimy zbyt rzadko, przeważnie ze strachu, przed bólem. Dziś jednak nie musimy obawiać się cierpienia, bo leczenie odbywa się na znieczulenie.

Dlaczego rzadko odwiedzamy gabinety dentystyczne?

Stomatolog kojarzy się z bólem, więc unikamy wizyt jak ognia. Wcześniej czy później i tak trafiamy na fotel dentystyczny, ale często nie ma już szans na leczenie. Dziś jednak są takie środki znieczulające, że nie musimy się obawiać cierpienia. Wypełnianie ubytków w Centrum Stomatologiczne MARGO odbywa się bezboleśnie, więc dbajmy o zęby, ponieważ ich brak, doprowadzi w końcu do noszenia protezy lub zainwestowania w implanty. Uzupełnianie braków jest dla naszego dobra, więc, zamiast stronić od stomatologów, umawiajmy się na wizyty, gdy pojawi się mała dziura lub trzeba wymienić plombę. Dbajmy o jamę ustną, bo zęby stałe rosną tylko raz. Kontrolujmy ich stan, by wykluczyć próchnicę czy inną dolegliwość, a w razie stanu chorobowego, mamy możliwość wyleczenia.

Jakie są konsekwencje niewypełnienia ubytków zębowych?

Wypełnienie ubytków przywraca prawidłowy kształt zęba oraz jego czynność. Zanim stomatolog przystąpi do wypełnienia ich plombami, usuwa zmieniony przez próchnicę materiał kostny. Niewypełnienie ubytków zębowych nawet pojedynczych powoduje negatywne konsekwencje takie jak: przemieszczania się pozostałych zębów, pogorszenie funkcji mowy oraz przeżuwania; zanik kostny w miejscach ubytków; bóle głowy, zwiększona podatność na próchnicę. Pogarsza się estetyka twarzy, czyli pojawienie się bruzd i zmarszczek, w efekcie zaniku tkanek miękkich dziąseł, zapadanie się żuchwy, wysunięcia brody do przodu, opadanie kącików ust. Naprawdę warto dbać o zęby, bo ich brak stwarza ogrom problemów. Noszenie protezy jest niewygodne, a poza tym stwarza kłopoty podczas spożywania posiłków.